جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد چابهار و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور
  • صادرات نخستین محموله سنگ‌های معدنی افغانستان از طریق بندر چابهار
  • برگزاری مراسم کاشت درخت «حقیقت و آگاهی» به مناسبت روز خبرنگار
  • تامین آب برای مردم ضرورت است/ بازدید از پیشرفت پروژه آب شیرین کن

بهار رونق تولید در سال جهش تولید با مشارکت مردم در منطقه آزاد چابهار

اقتصادی | تاریخ خبر : 3/02/23 | تعداد بازید :277
در کمتر از دو ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۳ واحد تولیدی با میزان سرمایه گذاری ۸۱۰ میلیارد ریالی و ۴ میلیون یورویی در منطقه آزاد چابهار توسط صنعتگران داخلی و خارجی پروانه بهره برداری برای شروع تولید از سازمان دریافت و به بهره برداری رسیدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ با برنامه ها و اقدامات جهادی و حمایتی مدیر عامل سازمان در تحقق بهشت سرمایه‌گذاری، چابهار به عنوان پیشران توسعه محور شرق کشور، در سال جهش تولید، شاهد طنین گام‌های بلندی در مسیر توسعه و رونق اقتصادی است. در دو ماه ابتدایی سال جاری، ۳ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۸۱۰ میلیارد ریالی و ۴ میلیون یورویی در این منطقه آزاد راه‌اندازی شده و پرچم جهش تولید را به اهتزاز درآورده‌اند.

این خبر مسرت‌بخش، نویدبخش آینده‌ای روشن برای اقتصاد منطقه چابهار، استان و کشور است. منطقه‌ای که به واسطه برخورداری از موقعیت استراتژیک بی‌نظیر در کرانه‌های اقیانوس هند، معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و زیرساخت‌های مناسب، به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

۳ شرکت تولیدی که در آغاز بهار در منطقه آزاد چابهار شکوفه داده، به بار نشسته و جان گرفته‌اند:

۱- شرکت موج و مرجان مکران: با سرمایه‌گذاری ۴۷۰ میلیارد ریالی در زمینه تولید ورق پلی اتیلن.

۲- شرکت انصاف قندهار: با سرمایه‌گذاری ۴ میلیون یورویی در زمینه تولید انواع سازه های فلزی توسط سرمایه‌گذار خارجی از کشور افغانستان.

۳- شرکت لیمان مکران: با سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیارد ریالی در زمینه تولید آب آشامیدنی.

راه‌اندازی و بهره برداری این واحدهای تولیدی، فرصت‌های شغلی را نیز برای ساکنین منطقه ایجاد خواهد کرد و سطح زندگی آنها را ارتقا خواهد داد. همچنین، این امر روند توسعه اقتصادی چابهار را شتاب بخشیده و جاذبه سرمایه‌گذاری در این منطقه را دوچندان خواهد کرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل